آب و هوای کلاردشت + پیش بینی

پیش بینی آب و هوای کلاردشت | الطقس فی کلاردشت

KELARDASHT WEATHER 

موقعیت جغرافیایی کلاردشت

با توجه به موقعیت جغرافیایی کلاردشت، این منطقه یکی از گزینه‌های همیشگی افراد در فصل تابستان است. کلاردشت دشت وسیعی است که از شمال به دریای خزر مرتبط می‌شود اما به دلیل وجود رشته کوه‌های البرز در میان آن‌دو، هیچ نشانی از آب و هوای شرجی که یکی از ویژگی های آزار‌دهنده مناطق شمال کشور در فصل تابستان است، نخواهید دید.

موقعیت جغرافیایی کلاردشت
موقعیت جغرافیایی کلاردشت

میانگین دمای کلاردشت

همچنین به دلیل بسته بودن این منطقه به خاطر وجود کوه‌ها و ارتفاعات اطراف آن، در تابستان و زمستان شاهد گرمای شدید و سرمای شدید نخواهید بود. گرم‌ترین هوای این منطقه در تیر ماه و در منطقه‌ی مرزن آباد حس می شود (البته لازم به ذکر است که دوره ی گرما در کلاردشت خیلی طولانی نیست و یک دوره ی حدودا ۴ ماهه از خرداد ماه تا شهریور ماه است) و سردترین هوای این منطقه در بهمن ماه و در منطقه رودبارک حس می شود. دمای کلاردشت به طور متوسط حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است. بیشترین دما به طور متوسط ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دما به طور متوسط منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

مقایسه دمای کلاردشت با شهرهای خط ساحلی
مقایسه دمای کلاردشت با شهرهای خط ساحلی
مقایسه دمای سالیانه کلاردشت با چالوس و تنکابن
مقایسه دمای سالیانه کلاردشت با چالوس و تنکابن

ارتفاع کلاردشت ۱۲۵۰ متر از سطح دریا است و با توجه به بیشتر شدن ارتفاعات در مناطق مختلف این منطقه شاهد خنک‌تر شدن هوا در ارتفاعات بالاتر خواهید بود.

به علت واقع شدن کلاردشت در دامنه‌ی ارتفاعات، در شبانه روز(به جز روز‌های آفتابی) شاهد مه خواهید بود که موجب مطلوبیت بیشتر حضور شما خواهد شود.

  • عکس‌هایی از مه و ابر در ارتفاعات کلاردشت در شهرک پزشکان یاس
    اگر قبل از سفرتان سایت های پیش بینی آب و هوا را چک کنید، خواهید دید که احتمالا حداقل یک روز در هفته احتمال بارندگی وجود دارد و هم چنین در بسیاری از روز های هفته باد های شمالی با سرعت متوسط ۱۰ کیلومتر بر ساعت می وزند.
میانگین سالیانه ی رطوبت هوا در کلاردشت و چالوس و تنکابن
میانگین سالیانه ی رطوبت هوا در کلاردشت و چالوس و تنکابن

همچنین اگر قصد خرید ویلا در کلاردشت را دارید به صفحه فروش زمین و ویلا در کلاردشت مراجعه کنید.

اسکرول به بالا