مسیر و موقعیت کلاردشت

موقعیت جغرافیایی کلاردشت

کلاردشت یکی از شهرستان‌های استان مازندران می‌باشد که در ۵۱ کیلومتری شهر چالوس، ۳۹ کیلومتری شهر عباس‌آباد و ۲۳ کیلومتری شهر مرزن‌آباد واقع شده است. این دشت خوش آب‌و‌هوا حدود ۱۹۰ کیلومتر با مرکز شهر تهران فاصله دارد و یکی از نزدیک‌ترین شهرهای شمالی به پایتخت می‌باشد. کلاردشت به دلیل آب و هوای مطبوع و نزدیکی به تهران از مهم ترین مقاصد گردشگری استان مازندران است. سفر به این شهر در تابستان و عید نوروز افزایش می‌یابد و اجاره ویلا در کلاردشت نیز در این ایام رونق می‌گیرد. شهر زیبای کلاردشت از جنوب به سلسله جبال البرز و قله‌های شناخته‌شده‌ای مثل تخت سلیمان و علم‌کوه، از شمال به دریای خزر و شهر عباس‌آباد، از شرق به مرزن‌آباد و چالوس و از غرب به محدوده استان قزوین و کوه الموت محدود می‌شود.

مسیر تهران به کلاردشت

دو مسیر اصلی از تهران برای رسیدن به کلاردشت وجود دارد که هردو مسیر در دو راهی دیزین جاده تهران-چالوس به یکدیگر خواهند رسید. مسیر اول از سمت غرب تهران و با عبور از کرج و راه دوم از سمت شمال شرق تهران و با عبور از لواسان، اوشان، فشم و دیزین است که پر پیچ‌وخم‌تر از مسیر اول می‌باشد. از راه اول پس از عبور از کرج و گچسر به دوراهی دیزین رسیده و پس از آن با عبور از تونل کندوان به شهر مرزن‌آباد خواهید رسید. از مسیر دوم نیز پس از رد کردن پیست اسکی دیزین به دوراهی دیزین و جاده چالوس رسیده و همانند مسیر اول پس از عبور از سیاه‌بیشه و کندوان، شهر مرزن‌آباد را خواهید دید. البته مسیر دیزین در ماه‌های سرد سال به علت بارش برف مسدود است. از مرزن‌آباد نیز دو مسیر برای رسیدن به کلاردشت وجود دارد. یک از آنها مسیر سریعتر و دیگری مسیر زیباتر خواهد بود. اگر می‌خواهید هرچه سریعتر به دشت سرسبز کلاردشت برسید از میدان کوچک شهر به سمت چپ و جاده مرزن‌آباد-کلاردشت رفته و پس از حدود ۳۰ دقیقه (اگر جاده خلوت باشد) به میدان اصلی شهر کلاردشت خواهید ‌رسید.

جاده مرزن آباد کلاردشت
جاده مرزن آباد کلاردشت

مسیر دوم بسیار زیباتر از مسیر اول می‌باشد. از شهر مرزن‌آباد مستقیماً به سمت چالوس حرکت کنید و از آنجا به سمت غرب و شهر ساحلی عباس‌آباد بروید و وارد جاده جنگلی بی‌نهایت زیبا و رویایی عباس‌آباد-کلاردشت شده و پس از طی مدت زمان ۵۰ دقیقه از میان جنگل‌های انبوه با درختان سر به فلک کشیده و هوایی اغلب مه‌آلود به کلاردشت زیبا خواهید رسید. جاده عباس‌آباد-کلاردشت به علت زیبایی فوق‌العاده و اتصال به سواحل زیبای دریای خزر از طریق شهر عباس‌آباد، طرفداران بسیاری دارد.

جاده عباس آباد کلاردشت
جاده عباس آباد کلاردشت

برای یافتن موقعیت دقیق کلاردشت با جستجوی اسم کلاردشت در نقشه گوگل (Google Map) به‌سادگی موقعیت مکانی کلاردشت را به دست خواهید آورد. همچنین ما نقشه گوگل و موقعیت آن‌ را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

همچنین اگر قصد خرید ویلا در کلاردشت را دارید به صفحه فروش زمین و ویلا در کلاردشت مراجعه کنید.

اسکرول به بالا